Dekupázs technika

A közelgő anyák napjára nagyszerű, egyedi ajándék a gyerekek fotójával díszített kávés vagy teás bögre, melyből anya minden reggel elfogyaszthatja kedvenc reggeli italát, miközben meleg szívvel gondolhat csemetéjére/csemetéire, akiktől kapta ezt a különleges bögrét. Itt jegyezném meg, hogy valószínűleg nagymama is örülne egy ilyen bögrének... :-)
Ez a dekupázs vagy más néven szalvéta technikával készített bögre nem túl bonyolult, nagyobbak akár segítség nélkül is elkészíthetik, kisebbek pedig némi felnőtt segítséget igénybevéve.
Hobbiboltokban kapható olyan speciális dekupázs ragasztó, mely 150 fokon sütőben 45 perc alatt kiégethető, ezáltal kézzel lehet mosogatni. Bírni fogja a strapát!
 
Hozzávalók:
tetszőleges formájú bögre, bármilyen színben (csak ne legyen mintás :-))
gyermek fotók sima papírra nyomtatva
tetszőleges mintájú szalvéta
kiégethető szalvéta ragasztó
puha ecset
víznek edény
olló
papírtörlő
ceruza
tűfilc
 
Tipp:
A fotók nyomtatásakor ne a kép méretét csökkentsük, hanem a nyomtatandó kép méretét, így jobb marad a minősége... :-) Valamint a munka során érdemes valamilyen alátétet használni, hogy ne kenjünk össze mindent szalvéta ragasztóval. Ehhez én egy régi műanyag tálcát használtam.
 
A munka menete:
1. A bögrét mosogatószerrel elmossuk, hogy lemossuk az ujjnyomokat (zsírtalanítjuk), majd szárazra töröljük.
 
2. Megtervezzük a kompozíciónkat, hogy hogyan kívánjuk a képeket elhelyezni, illetve díszíteni a bögrén. Ennek megfelelően kivágjuk a szalvétából a mintát. Erre a célra egy jó éles ollót érdemes használni, főleg ha a minta kicsi és aprólékos (körömvágó olló). A szalvéták általában három rétegűek, nekünk csak a legfelső rétegre van szükségünk, így az alsó két réteget el kell távolítanunk. Célszerű még a minták kivágása előtt. A képeket is a megfelelő méretre igazítjuk az ollóval. Nem kötelező megtartani a négyzetes formát, tetszőleges formára is vághatjuk a képet.
Nekem a szívecskét fogó angyalkás szalvéta nagyon megtetszett, és arra gondoltam, hogy ezt a mintát mintegy fényképkeretet fogom használni a bögrém díszítésekor. Így amikor kivágtam az angyalkát a szívecskével, a mintán ceruzával berajzoltam a fénykép méretét, és annál valamivel kisebb négyszöget vágtam ki a szívből, hogy a szalvéta később körbe lefedje a fénykép szélét. A mintát felhelyeztem a bögrére és tűfilccel néhány helyen körbejelöltem a kivágás helyét.
 
3. A fényképet a felragasztás előtt kissé benedvesítetjük vízzel, majd a felesleget leitatjuk róla papírtörlővel. Erre azért van szükség, mert egy kissé vastag a papír, és így megpuhítjuk. A kép bejelölt helyét bekenjük egy kis dekupázs ragasztóval, majd a kép hátulját is egy puha ecset segítségével, és felragasztjuk a bögrére, majd a színét is átkenjük a ragasztóval.
Én ezután ragasztottam fel a szívecskét tartó angyalka figurát körbe a kép körül. Itt a ragasztást részletekben végeztem. Először az angyalkát és a szív felső részét ragasztottam fel. Bekentem a bögrét ott, ahová ez a motívum rész fog kerülni, a szalvéta hátulját is átkentem, majd felhelyeztem a bögrére és a színét is átkentem a szalvéta ragasztóval. Itt már óvatosan, és vékonyan kenjük a minta tetejét, csak a minta széléig, mivel sütés után a ragasztó barna csíkot hagy a bögrén ha túl vastagon kenjük körbe a szélét.
A felső részen, a szívvel folytattam a ragasztást, bekenve a bögrét, majd a szalvéta minta egy részét, majd végül az alsó részével fejeztem be. Az apróbb ráncokat, illetve egyenetlenségeket ilyenkor még ki tudjuk simítani, mikor áthúzzuk a tetejét a ragasztós ecsettel.
Egyszerűbb megoldás, ha a fényképre csak egy-két szalvéta mintát ragasztunk, mint ahogyan én is tettem azt a másik oldalon, ahol két szív mintával díszítettem csak a fényképet.
 
4. Ezután a szalvéta ragasztó használati utasításának megfelelően 1 órát száradni hagyjuk.
 
5. Szintén a használati utasításnak megfelelően kisütjük a sütőben. Nekem nyolcfokozatú gázsütőm van, melyek a hármas fokozatán sütöttem 45 percig.
 
Sok sikert kívánok a munkához!
 

 

Szerző: Hobby&Kreativ  2010.04.26. 23:14 Szólj hozzá!

Címkék: kreatív ötletek hobbi otthon decoupage szalvétatechnika dekupázs

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbieskreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr371954327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása