Egy kellemes esti italozás hangulatát a barátokon, jó italokon túl még egy exkluzív szervírozás is emelheti. Ezt szolgálja az a tálca szett, melyet most mutatok be nektek, és dekupázs technikával készült.

Sajnos én az eléggé bénán rajzolók, festők társaságát gyarapítom, rajztechnikám megragadt valahol 4.-5. osztály környékén... És mindig is irigykedve csodáltam azokat, akik szabadkézzel is csodálatos motívumokat, képeket voltak képesek falra, valamilyen tárgyra, vászonra, stb. rajzolni, festeni. Ezért is csillant fel a szemem, amikor megismerkedtem a dekupázzsal, azaz a szalvétatechnikával. Megláttam benne a lehetőséget, hogy most már én is olyan csodálatos dolgokat „festhetek”, amilyeneket csak akarok.

Tudtátok, hogy a dekupázs a francia découpage igéből jön, melynek jelentése kivágni, körülvágni, és a XII-XIII. század óta ismert. Már a könyvmásoló szerzetesek is használták ezt a technikát kódexeik díszítésére. Elterjedése azonban a XVII. századra tehető, amikor is a kínai és japán lakktárgyak utánzására kezdték el használni – azok drága és csekély számú kínálatát ellensúlyozva – szemfüles velencei bútorkészítők. Ami később egyszerű utánzásból, igazi iparművészetté vált, és gyorsan terjedt Franciaországban, majd Angliában is. Olyannyira hogy a jó házból való kisasszonyoktól a hímzés és a muzsika mellett már a papírdíszítés művészetének elsajátítását is elvárták. A XVIII. századi Angliában pedig az arisztokraták úgynevezett „Print Room”-okat rendeztek be, amelyeket ezzel a technikával díszítettek.

Mára ismét nagyon divatos lett, mert viszonylag egyszerű technika, és szinte mindenféle díszíthető vele: bútorok, üveg, porcelán, kerámia, fa és műanyag tárgyak, textil, képek, képkeretek, készíthetőek vele karácsonyi, húsvéti díszek, stb. Én is azért kedvelem, mert mindenféle tárgyat lehet vele készíteni, szép, igényes díszítéssel és csak a fantáziám szabhat határt... J

Ez a tálca szett is igazi „műalkotás”. J Mint a képen is látszik, egy nagy fatálcából, és 6 db kartonpapír alátétből áll a szett. Először a kívánt színre festettem az alapanyagokat, vízalapú hobbi festékkel és egy napig hagytam őket száradni. Másnap a dekupázs papírból kivágott motívumok felragasztása következett, amelyeknek a helyét előzőleg ceruzával vékonyan bejelöltem. A papír hátulját bekentem dekupázs ragasztóval, a direkt erre a célra rendszeresített ecsetemmel, majd a helyükre illesztettem őket, óvatosan és egyenletesen a fatálcára, illetve kartonpapír alátétekre simítva őket, majd a tetejüket is átkentem a ragasztóval. Ekkor még az esetlegesen előforduló ráncocskák, buborékok a papíron kisimíthatóak. Újabb egynapi száradás után pedig lakkal kentem át a darabok minden oldalát, amely valamennyire vízállóvá tette őket. Persze azért vízben való mosogatását nem javaslom... J De nedves ruhával áttörölhetőek igény esetén. Ezt Gregornak, mostoha apósomnak készítettem karácsonyi ajándékként. Szerintem nagyon jó ajándék ötlet férfiaknak. Persze nőknek is... mondjuk egy szép „nőcis” motívummal. J

Remélem hasznosnak találtátok az ötletet!

További szép napot!

Szerző: Hobby&Kreativ  2010.02.12. 15:17 Szólj hozzá!

Címkék: kreatív ötletek hobbi otthon szalvétatechnika dekupázs

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbieskreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr511752320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása