Ez a most bemutatott kollekció a másik nagy szerelmemmel, a mozaikolással készült. Mindenki megnyugtatására közlöm, aki most felhördült, hogy micsoda gyakorlat kell ennek a szettnek az elkészítéséhez, ez életem második mozaiktechnikával késztített darabja, illetve darabjai. Az alapanyagokon kívül a szett elkészítése nem igényel mást csak kitartást, de azt jó sokat! ☺

Mint a képen is látszik a szett egy jó nagy fatálcából, és szintén fából készült hat darab poháralátétből és egy teafiltertartó dobozból áll, innen a szett neve is: teáskészlet. Mivel Emese, a sógornőm, nagyon kedveli a teákat.

Először több alkalmból álló esti tevékenység során felragasztgattam szilokon ragasztóval a mozaikokat az alapanyagokra. Majd a „piszkos munka” következett, a fugázás! Azután lefestettem őket. Mivel ez a szín éppen nem volt kapható, így egy sötétbarnát világosítottam ki egy kis fehér festékkel. Képzelhetitek amikor nem lett elég a bekvert festék! Végezetül pedig lakk került rájuk spray formájában. A lakkozással legyünk nagyon óvatosak, mivel nekem is sikerült úgy járnom, hogy az első lakkspray amit vettem, csúnya foltokat hagyott, még csak meg sem száradt, és mivel sietősre vettem a figurát, az összes darabot egyszerre lakkoztam, így az összes munkám tönkretettem egycsapásra! Odalett a rengeteg munkaórám, egy karácsonyi ajándékom, és egy kalap pénz, amibe az alapanyagok kerültek...! Szerencsém volt, mivel a kedvenc hobbiboltomban egy másik lakkspray-vel meg tudták menteni, és még a foltok is eltüntek! Ezért nektek azt ajánlom, hogy mindig egy kis felületen próbáljátok ki először a lakkot, ha még nem ismeritek.

Utolsó lépésként pedig a teafiltertartó doboz üvegfelületére felíratot készítettem üvegkontúr segítségével. (Tea for two & two for tea, You for me & me for you...)

Ez is karácsonyi ajándékként készült Emesének. Gondolhatjátok az arcát, mikor meglátta! És azt is elképzelhetitek, hogy a végén nekem is nehezemre esett megválnom tőle! ☺

Remélem Ti is kedvet kaptatok a mozaikoláshoz! Persze nem kell mindjárt ekkora projekttel kezdeni! A későbbiekben bemutatok néhány egyszerűbb darabot is, és számtalan ötletet a mozaikoláshoz! 

Szép napot! 

 

 

Szerző: Hobby&Kreativ  2010.01.25. 13:09 Szólj hozzá!

Címkék: kreatív ötletek hobbi mozaikolás mozaiktechnika

A bejegyzés trackback címe:

https://hobbieskreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr371700483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása